Ett eget litet paradis

Efter besöket på Stekenjokk (där vi för övrigt hade död husbil p.g.a att en kontakt till batteriet hade lossnat) tuffade vi tillbaka igen förbi Trappstegsforsen. Vi fick ögonen på en liten avfartsväg till en grusplan. Det visade sig vara Paradiset :-). Med husbilen parkerad ett stenkast från forsen bodde vi som Kung och Drottning för ett dygn! Vi stekte älgfärsröra i Gubbens egengjorda stekhäll, jag badade i en lugn del av forsen. Jag tog förtifjorton bilder på samma fors under några timmar med kameran inställd på auto. Hur stor skillnad kan det bli? I höst ska jag gå fotokurs!

Jag vaknade tidigt morgonen därpå och satte mig ute vid forsen och bara njöt. Att sitta i solgasset med enda ljudet från det forsande vattnet är magiskt! Försjunken i vattnets framfart lättade jag säkert två meter när någon sa hej alldeles bredvid mig! Ett norskt par hade kommit gående för att fotografera :-D.

Sedan upptäckte vi att kylen inte höll kylan med gasol. Dagen innan hade 12V systemet i bodelen pajat. Troligtvis en säkring som gått men var??? Ingen vattenpump, inget lyse etc. Så… detta blev vår enda vildmarksnatt på denna resa. Det är spännande med husbil!

DSC_1824

DSC_1859


DSC_1868

DSC_1838

DSC_1850

DSC_1832

 

Författare: AnJa

En tant i mina bästa år eller kanske har jag passerat bäst-före-datum vid det här laget? 60+ några till. Dumbo med Gubben sedan 20 år. Hur gör man när man är Dumbo? Det får du veta om du läser OM. Vi har tillsammans 9 barn, 11 barnbarn och ett bonusbarnbarn. Kan bli många till sommargrillen och julbordet. Det äldsta av våra barnbarn är 17 år och det yngsta 7 månader. Det är alltid lika roligt att träffa dem. Önskar att det vore oftare! Vi gillar att åka till fjällen med husbilen och laga mat. Ungefär så. Glömde ju något viktigt, fyrbent som kom in i vårt liv för snart två år sedan. En av mina söner flyttade tillbaka efter studier och hade med sig Asterix. En underbar, busig, envis, go Bichon Havanais som jag är lycklig dagmatte till.

2 reaktioner till “Ett eget litet paradis”

Lämna en kommentar