Gubbens katt är en tuffing i de flesta sammanhang, utom hos veterinären OCH när någon är uppe på taket. Skicka upp en sotare eller en snöskottare så att det låter uppe på taket och katten rymmer långt bort… Just nu håller Gubbens hus på att få nytt tak… Det är synd om Drutten!

Höstförberedelserna pågår häruppe. I förrgår åkte den vackra humlen ned vid mitt hus. Det blir så tomt och  kalt när den är borta.

Tomt börjar det även bli när det gäller barn. Några har farit till Umeå, de andra är tillbaka i England. Mina är i Skellefteå och Umeå och i morgon åker de som bott här på gården i sommar till Skåne. Det blir kontraster mot det här!

Anar jag lite höstnostalgi i Tanten? Jo, det kan nog stämma. Nu vill jag ha tillbaka lusten att handarbeta och hantverka men jag vet inte var jag har lagt den. I mitt letande har jag hunnit röja hela min stora vind och slängt massor med sopsäckar av saker som sparats alldeles för länge. 15 kartonger finns packade med saker att sälja på Loppis, om jag nu någon gång startar en. Längtar ut till skogen men där är just nu fullt av jägare. Nej, nu får vi sluta detta inlägg som lutar åt moll med något roligt. Vår mataffär har flyttat Gurkan och jag kan anta att många har frågat var den tog vägen. Nu behöver de inte fråga längre 🙂

