Det är fantastiskt så mycket naturens skafferi innehåller i höst! Vi har för första gången på flera år plockat blåbär. De är stora och det är otroligt gott om dem. Detsamma med hjortronen. Lingon är inte mogna ännu men det kan bli gott om dem med som det ser ut. Och hallon!! Härliga stora skogshallon som växer upp genom altangolvbrädorna på den nedlagda campingen.

I år har jag visst besparat er bilder på alla gula kantareller vi burit hem. Mest för Farsgubbens skull, han blir ju så avundsjuk 😉 Sista tre dagarna har det blivit en korg om dagen och jag hoppas vi hinner ut idag igen innan det utlovade regnet ska börja ösa ner. Även Trattisarna har börjat komma, men de är än så länge ganska små. I går såg vi den största myrstack jag någonsin sett! Den var säkert 1,5 meter hög och många meter i omkrets. Undrar hur stor den var under marken?

Nu önskar jag mig en solig och härlig höst så att vi kan vara ute i skogen och lufsa runt! Klicka på första bilden så kommer bildspelet upp.

