En härlig journalist

Vår egen Inger Ödebrink som bl.a. skriver i Norran har så många tänkvärda, roliga och intressanta tankar om livet. För ett par år sedan bodde hon helt ensam i en stuga utan el och vatten i skogen i 352 dagar, bara för att kolla hur det var. Hon älskade det och ur den erfarenheten kom en bok som jag inte läst men vill göra.

skarmklipp

I dag hade hon ett kåseri om tandkrämstuber i Norran och jag delar med glädje med mig detta till er. Ha en fin helg!

20170203_165759

Författare: AnJa

En tant i mina bästa år eller kanske har jag passerat bäst-före-datum vid det här laget? 60+ några till. Dumbo med Gubben sedan 20 år. Hur gör man när man är Dumbo? Det får du veta om du läser OM. Vi har tillsammans 9 barn, 11 barnbarn och ett bonusbarnbarn. Kan bli många till sommargrillen och julbordet. Det äldsta av våra barnbarn är 17 år och det yngsta 7 månader. Det är alltid lika roligt att träffa dem. Önskar att det vore oftare! Vi gillar att åka till fjällen med husbilen och laga mat. Ungefär så. Glömde ju något viktigt, fyrbent som kom in i vårt liv för snart två år sedan. En av mina söner flyttade tillbaka efter studier och hade med sig Asterix. En underbar, busig, envis, go Bichon Havanais som jag är lycklig dagmatte till.

4 reaktioner till “En härlig journalist”

  1. Och bums så hade jag klickat hem boken från Adlibris. Och även Självhushållning på Djupadal av de härliga Mandelmanns lyckades slinka med :-).

  2. Spännande experiment att bo så primitivt. Det går ju förstås, folk bodde ju så förr men det är klarf en hel del möda…
    Jag är en sådandär tubklippare…mattelärare som jag är. Sedan går tubdelarna med i diskmaskin och återvinns. 🙂

  3. En dam i min smak, tack för det!
    Här töms tuberna, med mycket möda och stort besvär! Återvinns gör tuberna även här, men jag tänker också att man kan göra tuberna mer lättillgängliga, eller mer lätta att tömma. Papperskartongen behövs inta alls utanpå, och på en butik kan man köpa ”snäll mot tandhalsar”-tandkrän för ca 20 kronor, miljömärkt. Ibland finns den även i vår lokala butik. man kan också fylla 150 m ltandkräm när man ändå håller på. Det är helt förkastligt att göra alla förpackningar mindre, och mindre för när innehållet minskar så ökar mängden förpackningar som slängs. Helt miljöfientligt. Jag har börjat skicka mail till tillverkarna om sådana tankar och ofta får man också svar.
    Det var ett finfint inlägg! Mera Mandelmann åt folket, och mera glädje!

Lämna en kommentar