Årets första FO´s.

Som mest hade jag 5 saker på gång samtidigt före jul. Eller var det 7? 😉 Nu har jag i alla fall lyckats får tre av dem klara. Små projekt men naggande goda… Först ut en krokad ”väska” med foder och dragkedja till smått och gott som man behöver ha med sig i stickväskan. Garnet är det som blev över av Fale´s hemfärgade lovikkagarn. Det var länge sedan jag krokade sist men nu har jag fått blodad tand. Det är kul!

Mössan stickad i Manos Maxima är den andra mössan av samma härva garn.. Den första blev så fruktansvärt anskrämlig på mitt huvud att jag repade upp. Den här blev bara lite anskrämlig på mitt huvud 🙂 Nåja, alla kan ju inte passa i mössa!

Sist ut för idag skulle ha blivit ett par mysiga tovade bebissockar. Och nej då jag ska inte bli farmor än (vad jag vet). Slängde dem i tvättmaskin och först krympte de inget alls och sedan krympte de för mycket. Jaja, det är bara att prova igen nån gång.

Det var det! Nu kan jag ju börja med tre nya saker!

Författare: AnJa

En tant i mina bästa år eller kanske har jag passerat bäst-före-datum vid det här laget? 60+ några till. Dumbo med Gubben sedan 20 år. Hur gör man när man är Dumbo? Det får du veta om du läser OM. Vi har tillsammans 9 barn, 11 barnbarn och ett bonusbarnbarn. Kan bli många till sommargrillen och julbordet. Det äldsta av våra barnbarn är 17 år och det yngsta 7 månader. Det är alltid lika roligt att träffa dem. Önskar att det vore oftare! Vi gillar att åka till fjällen med husbilen och laga mat. Ungefär så. Glömde ju något viktigt, fyrbent som kom in i vårt liv för snart två år sedan. En av mina söner flyttade tillbaka efter studier och hade med sig Asterix. En underbar, busig, envis, go Bichon Havanais som jag är lycklig dagmatte till.

8 reaktioner till “Årets första FO´s.”

  1. Mönstret på den nästan nödvändiga väskan blir man ju snurrig i skallen av. Håller helt med Dig beträffande mössan ! -:)
    Tovsockorna …helt underbara färger. Lägg dom i kallt vatten så kanske de blir större !

  2. Vad då anskrämlig i mössa????? Lyssna varken på dig själv eller din pappa! Mössan ser ju jättefin ut och de där babysockarna, du möste prova igen!

  3. Nu vet jag ju inte hur det ser ut framifrån men från sidan ser både du och mössan fina ut! De där knapparna piggar upp, sånt tänker aldrig jag på att göra!
    Fiffigt med krokad liten tillbehörsväska, det får nog bli nästa projekt!

  4. Jag igen! Jag hade aldrig hört talas om klövsjöfår förrän igår… ryaullstyp, gammal ras från hälsingland, härdiga och långlivade…ja, det var nog var hon sa. Väldigt gosiga och tillgivna får sa hon också att det var. Hon brukar mest tova så hon visste inte hur det skulle gå att spinna men jag tycker det ser lovande ut. Det lär hamna i bloggen så småningom!

  5. Vilka söta tofflor det blev, gillar verkligen färgkombinationen. Jag har precis börjat kroka själv och det är verkligen kul, tack för inspirationen =)

Lämna en kommentar