Naturens gåva till mänskligheten!

Oftast har försäljare inte mycket att hämta här, men för ett tag sedan dök en upp och ville demonstrera ett nytt rengöringsmedel. Visst, Gubben pekade på de mer än skitiga luckorna på kontoret i verkstan. Försäljaren sprayade lite på en av dörrarna, tog en trasa och 😮 rent! Numera är det (nästan) roligt att städa. Undret stavas APELSINOLJA. Man blandar den med 4-5 delar vatten och låter stå ett dygn. Sedan är det bara att spraya och torka. Idag har jag gått över badrummet och den ganska skitiga duschkabinen. Nu skulle man helst vilja sätta en skylt på badrumsdörren: Tillträde förbjudet fram till jul…

I går kväll fick köket en genomgång till tonerna av countrymusik. Mikron fick ny plats och vips hade vi en jättepraktisk bänkskiva till höger om spisen. I förgrunden undermedlet, i bakgrunden belöningen 🙂 (Hoppas jag inte leder dig in i frestelse igen Cecilia 😉

Trots naturens gåva till mänskligheten, det finns tillfällen då jag skulle föredra att vara sambo istället för särbo… Gissa varför? Två kök, två badrum … …

Författare: AnJa

En tant i mina bästa år eller kanske har jag passerat bäst-före-datum vid det här laget? 60+ några till. Dumbo med Gubben sedan 20 år. Hur gör man när man är Dumbo? Det får du veta om du läser OM. Vi har tillsammans 9 barn, 11 barnbarn och ett bonusbarnbarn. Kan bli många till sommargrillen och julbordet. Det äldsta av våra barnbarn är 17 år och det yngsta 7 månader. Det är alltid lika roligt att träffa dem. Önskar att det vore oftare! Vi gillar att åka till fjällen med husbilen och laga mat. Ungefär så. Glömde ju något viktigt, fyrbent som kom in i vårt liv för snart två år sedan. En av mina söner flyttade tillbaka efter studier och hade med sig Asterix. En underbar, busig, envis, go Bichon Havanais som jag är lycklig dagmatte till.

En tanke på “Naturens gåva till mänskligheten!”

  1. Jag?!
    Jag är ju en asketisk människa som lever på kruskakli ochkällvatten så det är säkert inte mig du blinkar till! 😀

    Apelsinolja lät som svaret på mina funderingar; Badrummet och köket är katastrofområden, jag har (på allvar!) funderat på att hyra en högtryckstvätt till kaklet… Men apelsinolja kanske är snällare?! Här ska googlas!

Lämna en kommentar