Inte jag i alla fall… I morse kändes det som om jag hamnat under en vält. Nyttigt för kroppen att påta i trädgården! Vi har en stengång utanför sommarstugan på gården som har gömt sig under gräs och mossa. Utanför den en häck som i flera år lagt sig av snön så den jämnade vi med marken i höstas. Nu kommer stengången sakta fram igen och jag hoppas att häcken gör detsamma.

20170527_180553

Vi har bestämt plats för växthuset så igår skalade vi av grässvålen där det ska stå.

20170530_184228

Och nu har växthuset kommit på plats. Nu ska vi bara ta reda på hur vi ska göra resten :-). Markduk och singel? Har tänkt att odla bara i stora hinkar första året. Ordentliga plankor som huset skruvas i så klart. Jag längtar tills det är färdigt! Undrar om det är åldern… Jag har aldrig varit intresserad av trädgårdsarbete förut men nu kliar det i fingrarna varje dag.

Urberget visade sig vara en Bautasten. Nu har den fått sin plats vid några björkstubbar. Lite skrubbning så får vi se vad jag gör med den sen. Kanske sätter dit lite humle. Ni kanske har några bra idéer.

20170530_190139

För första gången har jag provat att odla gurka. När vi for söderöver hade den inte lämnat jorden ännu. När vi kom hem var den jättestor. Vad gör jag nu? Större krukor? Det är säkert minst 3 veckor kvar tills de går att sätta ut i växthuset. Här är ju så förbenat kallt fortfarande.

20170531_063326

 

