… och gick fort gjorde även veckan efter! Det är först nu jag kommit mig för att titta på bilderna från påskhelgen. Vi hade vänner på besök från långfredagen till påskafton. Var ute och pimplade med bra resultat (jag) och mindre bra (de andra) :-). Kändes nästan pinsamt till slut att dra upp fisk efter fisk men katten vart nöjd.

20170414_140153

På kvällen åt vi ett smarrigt julbord nej, påskbord ska det ju vara… Gubben min hade rökt kött och lax. Vi körde en lammbog på låg temp många timmar i ugn. Ägg och gubbröra hör till såklart. Och så hade vi lagt in sill i björksirap!!! Supergod! Och till förrätt löjromstoast som gästerna hade med sig och hjortronglass till efterrätt som även den kom med gästerna. Bra gäster!

20170415_163226

Påskafton blev det påskbord i repris med några av Gubbens barn och barnbarn. På söndagen blev det en pimpeltur igen men det blåste så isande kallt att det blev en kort tur. Jag fick upp en fin abborre! Och Gubben min en gädda på 1,3 kilo! Det var rent svårt att få upp den för den gapade så stort att den knappt kom upp ur hålet.

20170417_144645

 

