I kväll är det en ovanlig kväll. Katten och jag är ensamma hemma. Vanligtvis är det jag som är på någon möte eller vi tillsammans som är borta. Men nu sitter katten och jag och tittar på varann och funderar på vad vi ska hitta på till husse kommer hem igen.

Idag har vi såklart rockat sockor. I alla fall jag. Drutten var tveksam till att bära några fotbeklädnader.

20170321_112354

Sedan är det dags för kors i taket! Jag vet inte hur länge sedan det var som något handarbetsrelaterat var med i bloggen. Men nu! Tadaaaa! Och så roligt det är!

Närsynt som jag är använder jag en förstoringslampa för att kunna sy, men efter lite träning går det riktigt bra!

20170321_182525

Rapport från frösådden; några små basilikablad har tittat upp. I övrigt ingenting. Nu har även purjolök och salladsblandning petats ner. Fortsättning följer…

