I dag när vi vaknade kändes det som om det finns hopp om livet! Men hua så jobbig denna förkylning var. Helt däckande och nu känns det som om varje liten fysisk ansträngning är för stor. Jag har tillbringat tiden tillsammans med Gustav III. Vilken otrolig tid det var slutet på 1700-talet.

Jag satt och sorterade bilder idag och hittade några på ommålningen av mitt rum här i Gubbens hus. Det är ett vindsrum, lågt i tak, mörkbrunt golv och trätak. Tidigare var tapeterna väldigt blommiga.

170117-2170117-1

Jag måste erkänna att det var svårt att koncentrera sig därinne för jag blev alldeles blommig i huvudet. På senhösten målade jag om rummet och nu stortrivs jag!

Här har jag mina hobbyböcker, samlarsaker och annat smått och gott som betyder något för mig och som jag inte vill ha nerpackat på vinden i mitt hus.

170117-3170117-4170117-5

 

