Kalla det vad ni vill men de senaste fyra dygnen har ca 80 cm snö fallit över oss. Det är tredje gången sedan jag flyttade upp som jag har varit med om detta fenomen. På wikipedia kan den som vill läsa mer om snökanoner. Annars räcker det kanske bra att titta på de här bilderna :-). Tydligen är det extra gynnsamt att vi befinner oss nedanför Hökmarksberget. Bara en mil härifrån har det fallit mindre. Men å andra sidan en mil åt andra hållet har de fått över en meter!

Nåja, handla behöver man ju. Kan säga att jag var smått irriterad igår att jag inte kört in bilen…

161106-1

På vägen hem mötte vi E4 bussen mitt i byn! En olycka med en långtradare hade gjort att trafiken leddes om genom byn. Det var en upplevelse kan jag säga!

161106-2

Och hämta ved behöver man ju. Jag skottade fram kärran i går men… idag var det dags igen.161106-5

Jag är ganska glad att vi hunnit flytta in från sommarstugan. Ett stort träd är farligt nära att falla över våra sängar där. Vi håller alla tummar att det klarar sig!

161106-3

Men ljust och vackert är det!

161106-4

Och kattgubben bryr sig inte nämnvärt…

161106-6

 

