Vi kom hem i onsdagskväll och det tar ett par dagar att anpassa sig till det ”vanliga” livet. Det är så himla skönt att bo i husbilen nere vid forsar, vara ute hela dagarna, laga mat över öppen eld och trängslas i husbilen :-). Vädret var minst sagt omväxlande. Från strålande sol till…

9080516

Det ska vara min Gubbe till att fastna med draget i en sten i forsen, lyckas slita lös det, och få med sig ett bonusdrag därifrån som ser ut att ha legat i strömmen i flera år :-D. Själv slängde jag nog bort en 6 flugor under dagarna där…

1080516

Det nappade ganska bra men de flesta både öring och harr fick vi släppa tillbaka för de var så små. Men några riktigt fina napp blev det.

20805163080516

Två böcker fick följa med den här gången. Så gör jag av Bodil Malmsten och Oskuld och erfarenhet av Tracy Chevalier. Båda kan varmt rekommenderas! Bodil är så underhållande och med den andra boken ges en verklighetsskildring av hur det var att leva fattig i London i slutet av 1700-talet.

Man måste ju prova testa sina gränser på semestern. Gubben min genom att gå över en lång hängbro och jag genom att klättra lite i en (liten) fors. Det gick bra bägge delarna. Dock visar mobilkameran upp sin svaghet när det gäller att zooma.

40805168080516

I de flesta fall tycker jag att den tar mycket bra bilder för att vara en mobil. Den här gången var jag lite lat med att släpa med systemkameran. Vi har ju varit här flera gånger förr så de flesta motiv finns i mångfald i datorn. Dessutom med alla regnskurar kändes det inte så lockande. Alla bilder i det här inlägget är knäppta med mobilen. Ska visa några som är tagna med systemkameran i kommande inlägg. Nu väntar avfrostning av frysar.

7080516

 

