Nu blev det ett långt hopp mellan inläggen ser jag. Vi har haft sommar häruppe med värme och strålande sol. Min gamla mobil började tappa sugen och modig som jag är har jag nu bytt från Iphone till Samsung :-). Efter många stön första veckan börjar jag nu bli kompis med den. Den har en fantastisk kamera som jag hoppas syns i de här bilderna.

Jag har bytt hallgardiner i 47 kyrkstugor i Lövånger Kyrkstad och jösses vilken skillnad det kan vara mellan vitt och vitt! De gamla såg relativt vita ut innan de nya kom upp… Det är så mysigt att gå runt i de olika stugorna, ingen är den andra lik, och plötsligt upptäcker man en vacker utsikt från ett fönster på baksidan.

06186

Vi går nu in i den tredje sommaren sedan ett gäng ideella startade upp vandrarhemmet, restaurangen och cafét och bokningarna till vandrarhemmet har skjutit i höjden i år! Nu är där 5 anställda plus extra personal och vi håller alla tummar att det ska lyckas! Förutom de stugor som används till övernattning finns även flera gamla orörda stallar och hus. Det är en härlig miljö att flanera runt i och man upptäcker hela tiden nya saker att fota.

06183

Hemma på gården blommar de gula bollarna vid fontänen som vi inte har kört igång ännu.

06181

Och Gubben tränar sig på att cykla på den hopfällbara cykeln som ska med i husbilen i år.

06182

När jag stod och strök häromdagen blev jag full i skratt. Vad är det med mig och randiga tröjor??? Kan tillägga att det finns minst 10 till.

06184

Gubbens i byn boende dotter kom hem hit med något spännande! Granskottspesto! Den var riktigt god.

06185

I går kom sommaren av sig och istället är det regn och 10 grader… Hoppas den hittar tillbaka hit snart! Men regnet behövs verkligen i naturen.

