För några nätter sedan började vår kattgubbe Drutten att uppföra sig besynnerligt. Han väckte mig mitt i nätterna och skulle apselut ut… 14 år och kastrerad men likväl alldeles galen. Svaret kom när vi hörde ett jamande i lagårn. En liten söt kattflicka som blivit störtförälskad trots åldersskillnaden och andra besvärligheter. Drutten har ju tyvärr inte alla saker som ska finnas för romantiska äventyr på plats.

Hon blev mer och mer modig i uppvaktandet och i går följde hon till och med sin kavaljer in till oss en stund. I morse satt hon klockan 05.00 och väntade på honom på bron. Sedan gick de sin morgonpromenad. Han först och hon några steg efter. Han låtsades inte se henne men jag tror att han var väldigt stolt över uppvaktningen.

I dag la jag ut bild på henne på Facebook och fick napp. En granne någon kilometer bort skrev att det var nog deras Findus! Jag blev ganska förvånad. Hade inte räknat med att vår katt var lagd åt det hållet :-). Förklaringen kom i nästa inlägg. Hon döptes innan de visste att det var en hon…

Nu är Druttens stora kärlek på äldre dagar hämtad hem igen. Det finns möjlighet att vi får en lugn natt. Men, kärleken övervinner ju allt så troligen står hon här på bron i morgon igen! Det är tur att hon inte vet att det i mitt hus, bara 300 meter bort, finns en viril och ännu inte kastrerad Toker som förmodligen hade betjänat henne gladeligen!

DSC_3544

 

