Januari är för mig en ganska tung månad. Oändligt långt till våren. Mörkt, kallt, halt, snöigt. Å andra sidan kommer ju ljuset tillbaka mer och mer nu för varje dag som går och snart kommer de där vackra soliga senvinterdagarna.

Granen och tomtarna är borta sedan några dagar och idag åkte de julröda gardinerna ner och ersattes av ljusa. Och tänk! Bara det gjorde att allt kändes lite lättare. Därav min tanke på röd-allergi ;-).

Ett sätt att komma ur januaridvalan är att låna bonusbarnbarnet en stund. Rackarns vilka goda chokladbollar vi gjorde häromdagen! Sen att hon är söt som socker hela hon gör ju inte saken sämre.

2016-01-11-12.17.21

Vi måste göra om det snarast för sonen och en kompis hann proppa i sig alltihop så inte en enda chokladboll fanns kvar till mamman när hon kom hem…

På tal om sonen så trivs jag alltid när mina barn får göra något de inte tycker är det roligaste i världen :-D. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen ibland, eller hur?

2016-01-05-13.27.41

Ikväll är tredje kvällen samma vecka som jag ska på föreningsmöten. Det är minst två för många för min del. Men i morgon är det fredag!

