Jag har aldrig engagerat mig politiskt. Däremot har jag alltid haft gott om åsikter. Världen står inför den största flyktingströmmen sedan andra världskriget och SD blir bara större. Det SKRÄMMER mig! Och här står jag och gnäller över hur himla jobbigt det är att klippa upp och stapla nästa års ved!

Alla länder måste självklart hjälpa till att husera dessa stackars människor som flytt för sitt liv. Att ställa det mot att inte åldringar får äta ägg till frukost eller bara får duscha en gång per månad är att blanda ihop äpplen och päron.

JA, det måste till stora ändringar i åldringsvården. Det har Sverige råd med. Och ja, flyktingpolitiken behöver stora förändringar vad gäller fördelning mellan kommuner, förkortning av handläggning m.m m.m. Men det är ju lixom en helt annan sak! Tycker i alla fall denna Tant som är helt novis på politik.

Jag skulle vilja veta hur många i min bekantskapskrets som röstar på SD. Eller nej… det skulle jag nog inte vilja veta.

Jag önskar alla en fin vecka! Njut av stunden och tänk på hur bra vi har det!

DSC_3280

