Vi är ett gäng som ideellt har tagit på oss att öppna vandrarhem, lunchrestaurang och nu nyligen café i Lövånger Kyrkstad. Hela anläggningen har varit stängd 2 säsonger och kommunen har inte hittat någon som vill arrendera det. Det är tur att man inte vet i förväg vad man ger sig in i ;-). Detta är väl den största förklaringen att bloggdöden slog till förra året… Som tur är är det många, många som engagerar sig och det bolag som är bildat har även anställda. Det är mest planering, småjobb och tusen andra saker som ligger på det ideella gänget :-). Jag hjälper till i den mån min ork räcker till. Det är så roligt att vara med i ett sånt här projekt utan att för den skull ha kraven på sig för mer än man orkar med. Cafét heter Café Lillstugan och är otroligt mysigt. I en gammal röd västerbottensgård. Braskassetter i båda rummen och massor med hembakt go´fika!

2014-10-24-16.22.28

 

Om du vill se fler bilder från caféet Klicka här.

Jag fick frågan om jag kunde sy förkläden till cafétjejerna. Jag är väl ingen sömmerska direkt trots att min farmor var det, men blev riktigt nöjd. Jag fick låna ett gammalt förkläde från 50-talet?? och ritade ett mönster utifrån det.

2014-11-27-16.19.29

När jag ändå höll på fick det bli ett förkläde till lilla A åxå. Hoppas hon snart kommer och bakar bullar med mig igen!

2015-01-04-16.57.05

 

