Det här med att ge sig ut ur sin ”comfort zone”. Hur många gånger har man gjort det? På riktigt alltså? Långt utanför?

Jag minns tre gånger jag själv har gjort det. En gång var i slutet av 70-talet. Blev övertalad av pappa, bonusmamma och halvsyskon att hänga med på skidresa till Åre-Duved. Jag hade aldrig tidigare stått på ett par slalomskidor. Jag kan lova att mina småsyskon som var vana skidåkare vid sin ringa ålder fick sitt första gapskratt redan när jag skulle prova pjäxorna hemma hos pappa. Jag lyckades som synes inte heller hålla mig 😀 (Foto: Bengt Faderskapet Jansson)

img059

img062

Det finns som tur är inga bilder från när jag delade ankarlift med min minsta bror som var mycket lättare än jag. När jag satte mig på min sida flög han i en båge över mig… Väl uppe bestämde jag mig för att där skulle jag bli kvar resten av veckan, alternativt bli hämtad av skoter. Så… där stod jag och såg världsvan ut!

img060

 

Gruppbild hör ju till. Jag tänker på Magnus och Brasse. 4 saker och en ska bort!

img061

Sekunden efter bilden togs sa det bara schwooosss och borta var de andra tre. Ja, herregud jag har väl aldrig känt mig så malplacerad och faktum är att det är enda gången i mitt liv som jag provade på slalom 😀 . Fast kvällarna var mysiga!

img063

