… ska jag vara precis som Bojan! På ”Fråga Doktorn” i måndags fick vi stifta bekantskap med 101-åriga Bojan. Sveriges äldsta bloggare! Vilken fantastisk Tant :-). Och vilken otrolig blogg hon har! Se till att ni har gott om tid på er om ni tittar in hos henne. Jag kunde inte låta bli att ge er ett litet smakprov från bloggen:

”Jag berättade för ett tag sedan att jag tänkte åka tåg och att jag till ett fördelaktigt pris inhandlat en biljett hos SJ. Vart resan skulle gå förmälde inte den historien, men nu skall den göra det. Jag skall åka tlll Skåne. Det skall bli spännande. Släkten tycker inte att det skall bli lika spännande. De tycker inte att gamla tanter skall ge sig ut ensamma och kliva av och på  snabbgående transportmedel. Tänk om de ramlar av?  Jag skall försöka att klara av det. Givetvis inte att trilla av utan undvika en sådan malör Man kan ju ha turen att träffa någon snäll medresenär som som ger den gamla damen ett handtag. Jag tror att det skall ordna sig för jag är lite fatalist. Lite grann tror jag på ödet också. Släkten jag skall hälsa hade lite farhågor i början och erbjöd sig att komma farande i bil och avhämta mig så att säga vid dörren, men det tyckte jag var att ta i. Inte skulle det vara miljövänligt heller. Det kanske dröjer några dagar till nästa blogg, men den kommer. Jag lovar.
Bojan”

Så nu vet ni vad ni kan göra när ni inte ser på OS. Trevlig helg!

