På den tiden man jobbade var fredagen en dag man såg fram emot. Efter fem dagars jobb äntligen ledig. Idag satt jag och sa ”idag är det äntligen fredag” till Gubben min. Började sedan tänka efter… har jag gjort något vettigt denna vecka för att få glädja mig åt att det är helg?

Efter en stunds funderingar kom jag på en hel del saker så med gott samvete säger jag nu Äntligen fredag!

Häromdagen när jag just hade avslutat ett telefonsamtal med min pappa tittade jag ut genom fönstret och fick se en karavan med renar kloppra förbi nere på byavägen. Innan jag hunnit greppa kameran och klä mig hade de hunnit en bra bit ut på lägdan. Som tur var satt det stora objektivet på kameran, men riktigt så nära som jag hade velat komma blev det inte, men håll tillgodo. (Klickbara bilder)

DSC_1177

DSC_1180

DSC_1184

