På en loppis i sommar låg stackars Mårten i en kartong med bland annat ett Fischer Price garage över sig. I pannan hade han en bit frystejp med priset 20:-. Han hade tur. Tanten ryckte ut och räddade honom. Den fina kostymen hittade jag på Röda Korset förra sommaren och tänk den passade perfekt på Mårten.

IMG_6418

Han stortrivs när han får sitta på kökssoffan mitt i händelsernas centrum. Häromdagen hände dock något som kunde ha slutat med katastrof. En besökare tänkte slå ner sin ändalykt RAKT PÅ Mårten. Jag skrek till ”Akta” varpå mannen kastade sig upp som skjuten ur en kanon. ”Du höll på att sätta dig på Mårten” förklarade jag och flyttade undan honom. Snart är det ute över hela bygden att jag nog behöver tas om hand :-).

I helgen var yngste sonen hemma på besök. Jag tänkte att han skulle få träna sig lite inför framtiden om han nu någon gång blir pappa. Det gick väl sådär. Jag kanske skulle utlysa en tävling att rita in pratbubblor på sonen. Bild ett ” Uuuuhhh ta bort det!” Bild två ”Ok, lite söt är han väl kanske.” Bild tre ”Snälla nån hjälp mig härifrån!”

IMG_6420

IMG_6421

IMG_6422

