Har ni åxå svårt att hitta på en rubrik till era inlägg ibland??? I går var svanarna ganska nära oss så jag gjorde ett nytt försök att få bra bilder av dem. Skulle behöva ett ännu bättre zoomobjektiv. Hallå Tomten, hörde du det?

Det är en familj Sångsvanar (Cygnus cygnus) som har häckat här. För åttio år sedan fanns bara ett tjugotal par i Sverige. De var skygga och bodde i vildmarken. Idag är de betydligt vanligare.

DSC_0116

Häromdagen när det för första gången på veckovis inte regnade tog vi en tur ut i svampskogen. Vi hade väl inte så stora förhoppningar att det skulle finnas några gula kantareller kvar men bara kolla här! (klickbara!)

DSC_0110

DSC_0111

DSC_0113

Man kan ju undra varför vi inte hittade dem när alla var fräscha! Nu fick vi lämna över hälften kvar i skogen. AJ, det gör ont!

Och så lite cykelnyheter :-). En morgon när jag tittade ut hade min cykel fått tillökning! Kan inte förstå riktigt hur det går till bara…

DSC_0122

Sist men inte minst en bok som ni MÅSTE läsa! Jag trodde att Grisham snart skulle ha slut på finurliga intriger men icke! Fullständigt suverän. Jag tror jag kan utnämna den till höstens behållning. Ångrar bara att jag läste den så intensivt att den tog slut alldeles för fort.

DSC_0123

