Cecilia med bloggen Handarbetskorgen skrev på min blogg nyligen att hon fortfarande blir barnsligt förtjust över att se en trana och var förvånad över att jag kallade dem tranj…r… Därför har jag spelat in en liten film till henne som är av superdålig kvalitet men ljudet tror jag går fram :-D. Detta är en bråkdel av de tranor som samlats på lägdorna runt vårt hus för att äta upp sig – dock skiter dom nog ut det mesta, vet ni hur MYCKET en trana skiter???? De låter så här vackert heeeela dagarna. De tränar på att flyga som ett vackert V vilket fortfarande går fruktansvärt dåligt. Det blir ett virrvarr av tranor ovanför huvet. Man undrar vad dom skriker till varann?? JAG ska flyga längst fram! NEJ JAAAG!!! Nu väntar vi på nordanvinden för det har blåst sydliga vindar länge och så länge de har motvind ger de sig tydligen inte iväg.  Håll tillgodo Cecilia och skruva upp ljudet ordentligt :-).

