Vi kom hem i tisdags efter en vecka underbar vecka i Borkan och Gränssjö tillsammans med en av Gubbens söner och hans sambo. I morse när jag äntligen skulle lägga upp ett inlägg kom jag inte in på bloggen…. Men nu verkar det fungera! Jag börjar från slutet. Vi lämnade Borkan på måndag eftermiddag efter att ungdomarna åkt i förväg hem) för att åka och träffa Pysselfarmor med sambo i deras stuga. Väl framme började den gourmetiska 4-rätters middagen med baconlindad halloumi stekt över öppen eld. Till detta fick vi en typ av Tequila som var otroligt god! Blandningarna av sött och salt överträffade det mesta :-). (Klickbara bilder)

DSC_0298

DSC_0299

Jag betackar mig kommentarer om att vissa bilder är lite suddiga från en viss familjemedlem ;-). Dagen innan vi åkte köpte jag en ny Nikon systemkamera. Det finns en del kvar att lära men vänta ni! De nästkommande inläggen kommer att visa en hel del snofsiga foton!

Förrätt nummer två var löjromstoast med Kalixrom. Så gott att jag glömde fota. Detsamma med varmrätten som var grillad fläskfilé och ugnsstekt potatis. Desserten intogs under paltkoma och var nåt gott med färska hallon och blåbär på (hjälp mig Pysselfarmor, vad var det vi fick?)

Hemfärden startades tisdag förmiddag och efter att ha tagit några cacher på vägen kom vi till Vilhelmina ganska snabbt. Vi fastnade strax utanför hos Bergmans Fisk och där blev vi kvar ett tag. Av allt gott de hade på menyn valde vi… pizza… Med det var inte vilken pizza som helst utan en vildmarkspizza med hemrökt skinka och fjällkantareller. Den var GOD!!!

DSC_0317

DSC_0323

DSC_0321

DSC_0325

Vi rekommenderar alla som någonsin passerar Vilhelmina att uppsöka denna butik/restaurang! Såklart fanns det en geocach nedanför vid Volgsjön så den gick vi till med stinna magar.

DSC_0327

Ett antal geocacher till blev det på vägen hem… Tog sådär en 11 timmar att ta oss sådär 40 mil men kul hade vi! Mer om resan, alla fina fångster, och fler bilder från nya kameran kommer…

