Huvudsaken är egentligen att det är vatten. Om jag tycker om havet eller fjällbäckar och fjällsjöar bäst vet jag faktiskt inte. Jag är uppvuxen vid en å, där farfar och jag rodde drag efter gädda. Havet har alltid funnits under 70-, 80-talet med många besök hos min styvmammas föräldrar på Värmdö och i början av 80-talet seglade jag mycket i Stockholms skärgård. På senare år har jag haft förmånen att få följa med Gubben min och fiska i fjällen varje sommar. Men som sagt, ställ mig vid eller på vatten och jag blir salig! I går gjorde vi en utflykt till Tulterberget ute vid Lövångerskusten. Det hade ju kommit en ny geocach där :-). Ett fantastiskt ställe bara ett par mil hemifrån som jag inte varit på ännu trots att jag bott 23 år häruppe. Längst uppe på berget finns en fin stuga där man kan fika och elda.

IMG_6155

IMG_6158

IMG_6161

Idag när vi stängt loppisen var vi nere och metade på vårt mysigaste ställe. Det blev ett gäng abborrar som Drutten glatt mumsade i sig när vi kom hem.

IMG_6164

