I söndags for vi en tur ut till havet, närmare bestämt Munkviken. Det är så fint därute och ”ta mig till havet” och Tanten blir salig! Det hade kommit en geocache dit och den loggade vi snabbt. Sedan gick vi en sväng runt udden. (Alla bilder är klickbara.)

IMG_5986

IMG_5989

IMG_6000 IMG_5997

Det har ryktats att Munkviken i år skulle ha mjukglass så vi tog sikte på Caféet. Det öppnade först nästa helg… Jag lyckades i alla fall släpa in Gubben min i Kapellet så han fick posera bredvid sin fina ljusbärare!

IMG_5995

På vägen ut till Munkviken finns en ladugård med lättskötta djur :-).

IMG_6001

Vid infarterna till Lövånger finns ”Turistinformation”. Där lägger vi även Turisttidningen så att resenärer kan hämta ett ex. Om de är 2 meter långa! Jag har retat mig länge på att dessa lådor sitter så högt och äntligen hade jag Gubben min med mig utrustad med skruvdragare så numera sitter den så lågt att även yngsta barn tar sig in :-). Skulle inte förvåna mig om det går åt lite fler tidningar i sommar än det brukar göra…

IMG_6002

