Potatisen alltså. I går kväll fick den komma ner i jorden. Vi hade tillräckligt med egen fin sättpotatis kvar från förra året och den hade börjat få fina groddar.

Senaste antikfyndet som jag ropade in på Tradera måste jag ju visa! Pjäs nummer 4 i min Syco samling. Det sägs att dessa är gjorda av Bruno Karlsson, men jag försöker få det helt verifierat. Bruno Karlsson, född 1927, arbetade som drejare på Syco i Strömstad 1962-63 innan han anställdes på Rörstrand i Lidköping. 1973 gick han vidare till EGO stengods. Den högsmala vasen är den nyaste. Bilden är ingen höjdare. Här ser man bättre hur keramiken ser ut. Jag är helförtjust i den! Jag har googlat en del och det finns minst två saker till i samma serie.

130529

Solen fortsätter vräka ner från en klarblå himmel och igår åkte myggnätet in i sovrumsfönstret. Det är sommar!

