I fredags hade vi en god vän här på middag. Han hade med sig den här vackra buketten! Och, jodå pappa, jag tror det är skärpa någonstans i bilden ;-).

Alla bilder går att klicka upp i större storlek!

IMG_5897

I lördags var jag på mitt livs första kosläpp! Lite konstigt med tanke på att man både är uppvuxen delvis på landet och har bott häruppe i obygden i 24 år. Nu var inte kossorna sådär helgalna som man sett på film, de går ju på lösdrift inne. Men man såg ju hur mysigt de tyckte att det var och nog sprang och skuttade en del av dem! Många hade redan hunnit ut men Mamma Mu var lika sen som jag i starten.

IMG_5900

Det roligaste var ändå att se de stackare som inte fick komma ut på grönbete när de väl fattade var de andra höll hus. JÖSSES, vilket råmande det var :-).

IMG_5905

IMG_5908

Humlen är nu uppstagad så att den inte tar över bron både hos mig och hos Gubben. Den fina fontänen är igång.Gräsmattorna klippta en första gång. (Dax snart igen..) På lördagskvällen blev det gott grillat ute i solen. Ni ser väl att jag äter enligt tallriksmodellen 😀

IMG_5910

