Helt plötsligt har sommaren kommit. Sol så många dagar i rad att jag inte kan räkna dem! För tredje året är jag med och tar fram Lövångers Turisttidning. Vi har varit tre som sålt annonser (för att finansiera tidningen) och vi jobbar med texter om besöksmål, bad, fiske etc. Vi uppdaterar alla öppettider för service m.m. m.m. En journalist skriver ett antal spännande artiklar om bygden. Det är massor att göra dessa veckor och det finns inte tid för så mycket annat. Njutit av solen har jag sett till att göra varje dag och en loppisrunda klämde jag in i onsdags :-).

Först ut en trädocka av Barbro Björnberg. Min farbror har en samling med 13 dockor och jag köpte denna på vinst och förlust. Tänk vilken tur! Han hade inte just denna!

gumma

Tre nya salt/pepparkar till samlingen.

salt

Studentskan till höger blev min tredje figur i denna samlarserie från JIE.

studentska

Och slutligen ett troll också från JIE, design Eva Jarenskog. Det finns massor med olika troll men jag har inte börjat samla på dem ännu…. Har ju bara ett och det behövs tre för att det ska bli en samling hade vi ju bestämt 🙂

troll-jie

Nej nu är det dags att ta en svängom med dammsugaren. I kväll får vi besök och ska göra laxplanka. Ha en skön helg alla!

