Oj! Detta blev mitt sjuhundrade inlägg!!!

Min header framstod plötsligt som väldigt svart/vit. Tyvärr finns inte tiden just nu att göra ett hopklipp av vår/sommarbilder så ni får nöja er med vår landskapsfågel Storspoven så länge. Nu kan man höra det fantastiska lätet från den på kvällarna häruppe.

För er som inte förstod förra inläggets rubrik; Det fanns en film med en tok som hade repliken ”It´s a bööömb” Franskt uttal på bomb… Minns ej vilken men repliken hänger kvar i huvudet. Där brukar konstiga saker fastna istället för det man tycker att den borde lagra :-).

Nu har naturen börjat vakna. Och hur mycket man än tycker att man stirrar på den för att inte missa när den går från fjolårsgräs till gröna gräsmattor så missar man det! Insåg i går att det snart är dax att klippa min gräsmatta. WHAT?!?

I söndags tog vi en tur till en geocache sådär en tre mil härifrån. Vi tänkte ta den i vintras men eftersom vi inte hade skidor med oss i bilen gick det inte. Tänk vad mycket vackra platser man får se tack vare Geocaching! Visst ser ni den lilla pippin på stolpen? Han lyfte en tiondels sekund senare så någon bättre bild fick jag inte. (Klickbara)

IMG_5875

IMG_5876

I går lekte jag turist i Lövånger med kameran i högsta hugg. Tänkte lägga upp några bilder på Lövångerbygdens hemsida. Jag tog även på ”skämsställena” men de är ju synd att visa här… Den här slänten planterade ett gäng entusiaster en massa lökar i förra hösten och nu börjar det bli vackert!

IMG_5890

I helgen startar min frissa en loge-loppis. Gissa vem som kommer att hänga på låset??

