Det här med jämställdhet är viktigt. Tycker jag ju absolut. Jag menar, när Gubben min börjar samla på dockor så tycker jag det är helt OK. MEN… när jag står och hackar loss is från taket på pannrummet, visst är det egentligen karlgöra ;-).

I går var vi på loppis i en av grannbyarna och dessa fick Gubben min med sig hem. Jag som har slutat samla på sådana här dockor ska försöka sälja på honom mina åxå 🙂

IMG_5797

Själv hittade jag också några fynd. Ett gammalt fint syskrin.

IMG_5800

Sänglampor i teak.

IMG_5804

En fin skål från Västtyskland.

IMG_5802

Och en ny medlem till min lilla samling av Japanska keramikbarn från Seto Craft med en solfjäder i handen.

IMG_5806

 

PS. Drutten tackar för tipset och är numera ordförande i den nystartade föreningen DRIS. Du är för rolig Mia!!! Tyvärr ni andra, vi har inte börjat med hemkörning av pizza ännu och till Stockholm tror jag blir svårt 😉 Ni är däremot välkomna hit på pizzakväll allihop!

