Eller snarare en grön elefant. Ingen såndär rosa som man ibland ser i botten av glaset ;-). Fast egentligen är inte elefanten grön utan svart och knappen runt är grön… Jag pratar om min räddare i nöden! Med det mycket dåliga minne jag har svämmar omgivningen ofta över av lappar i alla möjliga färger och former. Tyvärr finns lapparna ofta inte där jag behöver ha dem. Nu har jag hittat en liten trevlig app till Iphone och datorn som kan användas till allt jag behöver komma ihåg. Salig är bara förnamnet. Jag kan ta bilder av dokument, skriva listor, stoppa in saker från datorn i elefanten skriva ut saker som jag sparat i telefonen när jag kommer hem och mycket, mycket mer. Nu gäller det bara att våga sluta med lapparna, men tillsvidare kör jag dubbelt :-). Den magiska elefanten heter Evernote. Någon mer som har hittat den?

Var och klippte mig i veckan. Min frissa och jag är ju ungefär lika tokiga i att fynda på loppisar. Nu hade hon hittat en fin kanna som hon trodde skulle passa mig så den fick jag!

kanna-heike

Jag fyndade även en fin karott före påsk i Lövånger. Den har jag haft påskgodiset gömt i, men konstigt nog var det ”någon” som snabbt kom på det.

IMG_5757

Äntligen går förkylningen åt rätt håll och livsgnistan börjar återvända. Jag har lärt mig att man inte ska surfa runt och beställa böcker med huvudet fullt av snor. Sticka Dockor kan jag väl i och för sig förstå varför jag beställde. Men en LCHF kokbok?????? Blir perfekt till min frissa nästa gång jag träffar henne :-D.

IMG_5762

Det har blivit en del mer fynd som jag snart ska visa er. Det verkar luta åt att jag har börjat samla på stora djur i trä…

