… går jag nu till attack mot denna envisa förkylning. Igår var äntligen vårdcentralen öppen igen och jag hängde på låset i fast förvissning om att här blir det en pencillinkur. Men… inte det inte. Det är ett virus och läkarna har numera döpt eländet till Lövångershostan. Kortisonspray och luftrörsvidgande ska förhoppningsvis få Tanten att andas som vanligt igen och med inköp av ett rejält vitaminlager ska det väl gå att kicka igång den här kroppen.

IMG_5754

Det lilla påskfirandet som blev detta år resulterade i en ny god förrätt. Vi gjorde korgar i en munkplåt av samma deg som vi gör tunnbrödet. Dessa fylldes sedan med ägg, en laxröra, lite räkor, sallad. Gott och nästan lite nyttigt.

IMG_5747

Goa Gubben min gjorde choklad och mackor, baxade in mig i bilen på påskdagen och vi tog en tur uppåt Boliden. Tog årets två första geocacher och åkte förbi Finnforsfallet. Hit måste jag tillbaka till sommaren. Måste vara helt fantastiskt!

