Pust, det verkar inte ha hänt så mycket här sedan jag var inne sist ;-). Ibland önskar man nästan att bloggen kunde leva sitt eget liv. När man själv inte riktigt kommer sig för att hålla liv i den. Jag har varken varit sjuk (inte värre än vanligt), eller levt ett händelselöst liv. Kanske gick jag in i den där ”bläggen” (blogg-väggen), eller nåt…

Sedan sist har även jag plussat på ett år i ålder. När min mor ringde och grattade sa jag att tiden verkar ha gått så oerhört fort sedan man fyllde 50. Munter som hon alltid är svarade hon; Då ska du få se vad som händer efter 60. För att inte tala om efter 70. Så man vet vad man har att se fram emot.

Sedan sist har även både Gubben och jag (efter en himla massa år) tackat för oss i styrelsen för Företagarna Burträsk-Lövånger. De sista åren har det varit så mycket omändringar i organisationen på läns och riksnivå att det inte finns så mycket lust att orka engagera sig på lokal nivå längre. Tycker vi. Men vackra blommor har vi hemma! Den första buketten kom ända från Stockholm. Tack Farsgubben och Farsgubbens Fru (som var den som fick idén :-))! Den vita vackra saken från yngste sonen (sedan jag påmint honom att jag fyllde år). De sista två är från avtackningen. Känns lite som att leva i en blomsteraffär!

IMG_5698

IMG_5699 (1161x1280)

IMG_5694 (1280x960)

Alldeles snart kommer den nya hemsidan och facebooksidan för Lövångerbygden att lanseras. Det ska bli spännande att se hur den tas emot. De närmaste veckorna är knökfulla med årsmöten och andra åtaganden, men framemot påsk ser det bättre ut.

Förra onsdagen gjorde jag en riktig loppisrunda. Det blev inte så mycket fynd som jag hade hoppats men när jag kom hem insåg jag att jag hade börjat samla på lite nya saker :-). Eftersom tre är en samling är jag numera samlare av Gabriel keramik designad av Bjerén och japanska keramikdockor från Seto. Tänk så det kan gå…


IMG_5686 (1280x1141)

IMG_5688 (1280x805)

Lite komplettering av salt/peppar-kar samlingen har det också blivit. Nu är det nog dax att räkna samlingen och möjligen göra sig av med lite dubletter…

IMG_5690 (1280x1081)

Slutligen kunde jag inte motstå denna Tweety i teak att sättas upp på väggen. Med Warner Bros stämpel såklart!

IMG_5671 (687x1280)

