Det bevisar att jag har många smarta vänner :-). Men lite besviken är jag att ingen kommenterade min goda Frittata… I går uppgraderade jag fruktfrukosten en aning. Blandade ihop allt, strödde rostad mandel över och slutligen lite honung.

IMG_5526

Trettondagsaftonsmiddag för oss själva. Trodde vi. Men oj vad vi bedrog oss 🙂 Vi blev tretton runt bordet. Min kock snodde ihop några goda köttfärslimpor och ungdomarna fick i uppdrag att köpa med sig mjölk, läsk och juice. Hopplöst att ta kort när alla satt ner. Här är någon ute i köket och hämtar påfyllning.

IMG_5531

En supertrevlig middag som slutade med dans för en del till Smokie.

MVI_5541_0001

Till efterrätt fanns det kvar mandelmusslor så att det räckte till alla. Mums!

IMG_5534

Jag har även hunnit med årets första loppisrunda. Lite smått och gott blev det. Roligast var att jag hittade en Höganäsburk i en färg som jag inte hade.

IMG_5523

Nu börjar vardagen igen. På gott och ont. Idag ska jag över till mitt hus och plocka bort julen. Vi har inte riktigt samma åsikt Gubben och jag om det där med julen. Jag tar gärna bort den på nyårsdagen. Gubben min väntar till tjugondedag Knut. Det är tur att vi har varsitt hus :-D.

