• Motionera minst en timme om dagen.
  • Vara vegetarian 4 dagar per vecka.
  • Ha 3 datorfria dagar per vecka.
  • Storstäda varje fredag.
  • Göra ett blogginlägg om dagen.
  • Inte köpa några nya garner innan hela lagret är slut.
  • Bara läsa fackböcker, slut med deckare!
  • Göra veckomatsedel.

Ha, ha, ha, gick ni på den? 😀

Jag slutade för länge sedan med att ge några nyårslöften eftersom jag aldrig lyckades hålla dem! Några små löften inför 2013 har jag dock, men de behåller jag för mig själv några månader tills jag ser om de blev infriade ;-). En förhoppning är att jag ska få tillbaka ordentligt med blogglust och kanske blogga om lite annat än jag vanligen gör.

Gårdagens frukost (på tal om det där vegetariska…) såg ut såhär.

IMG_5520

Gubben min skrattade när han såg den. Jag erkänner att det inte är ofta det blir en så nyttig frukost men det var riktigt gott!

En maträtt som jag blivit mer eller mindre beroende av sista månaden är grönkålsfrittata. Receptet fanns i en mattidning som jag köpte i början av december men jag har modifierat det lite. Prova den till lax, korv, bacon eller kött. Supergott!

Grönkålsfrittata

