Och här talar jag av egen erfarenhet… Vaknade natten till söndag av att vänsterhanden sprängde. Den gick överhuvudtaget inte att använda till någonting. Inte ens till att diska med ;-). Måndag blev det vårdcentralen för vbf till röntgen och akuten. Det syntes inget på röntgen men jag hade lite feber, höjd sänka och fick en dunderkur pencillin. Tisdag hade värken lättat men handen var fortfarande oanvändbar och dessutom mer uppsvullen. Igår ganska ok och idag i princip som vanlig. Det är nästan så det känns skumt att något så j-igt kunde bli så bra så fort.

Nåja, tacka och ta emot! Jag kan i alla fall tala om att OJ vad man blir sugen att sticka, virka, sy ja t.o.m. städa, bara för att man inte kan :-D.

Gubben min har ofta påstått att Drutten är en norsk skogskatt. Haha visst det kan han väl få tro har jag tänkt, men ändå inte alls varit övertygad att katten har något annat än svensk husDrutt i blodet. Nu har vi kollat bilder på internet och jag får väl lov att medge att han är väldigt lik en norsk skogskatt. Jag tror Drutten har hört oss prata för han är om möjligt ännu mer högfärdig nu för tiden. Dessutom är Drutten vackrare, eller hur?

Undrar om man kan skylla det norska ursprunget på den konstiga smaken han har för att vara katt? Det nyaste favoritkäket är… Krämig grönsakssoppa från Knorr! Ni skulle hört honom när han mumsade i sig det!

Det har blivit en hel del läst de här dagarna. En bok som verkligen är fantastisk, inspirerande och välgjord som jag gärna rekommenderar är denna.

