Det har startat en loppis i Lövånger som jag såklart redan hunnit besöka… Hittade några fina saker. Hänkelvasen längst bak är egentligen inte alls mina färger. Men det var en Örjan och i fint skick till mycket bra pris. Den större gröna vasen däremot gillar jag skarpt! Det är en Upsala Ekeby designad av Mari Simmulson från 60-talet. Jag har även några ytterkrukor av henne. Porslinskatten från Goebel saknar tyvärr svansen som är av trä och sitter lös ”därbak” (se bilden från http://www.antikviteter.net nedan). Men nu har jag ju världens bästa Gubbe så han kan säkert snida till en :-). Nummer 78 och 79 i salt/pepparsamlingen hittade jag i söndags på en loppis ”mitt ute i skogen”.

I lördags skulle vi upp på Gubbens vind och leta en lampa till vårt halloweenprydda dass. Jag insåg ganska snart att det inte är långt till närmsta loppis. Bara en trappa upp sådär!

Nu ska jag snart till min bästaste frissa som praktiskt nog även är loppis/auktions freak :-D. Det brukar inte saknas samtalsämnen med andra ord!

