Som de flesta av er kanske vet har Gubben min en mekanisk verkstad. Han tillverkar bl.a. egna produkter som vedklipp och rundbalsrivare. Han gör även en hel del LEGO-tillverkning bl.a. stöd för bandysargar, diskus och kul-ringar etc till Nordic Sport. Hjälper bönder med trasiga saker. Svetsar in whiskyflaskor som elaka människor vill ge bort som födelsedagspresent… och mycket annat. Men det han håller på med nu trodde han nog aldrig att han skulle bli tillfrågad om. Kan ni gissa vad det är? (klickbara bilder)

I går fick jag paket på posten från min farbror. En sak som jag pratat om att jag gärna skulle vilja ha. Jag kan inte låta bli att delge er bruksanvisningen. På den ser det ut som om det är en direkt livsfarlig sak! Det kan jag säga att det inte är 🙂 Men… vad är det jag har fått?

Nu till ett av loppisfynden jag gjorde under resan till Vedevåg. Jag stod länge och höll i den innan jag bestämde mig för att köpa. Jag samlar ju på salt/peppar ströare men frågan är; vill jag ha även dem som är riktigt fula? Nu är jag glad att jag köpte den. Efter att ha tittat lite på tradera och google inser jag att den var väl värd sitt pris (20:-) och om jag tröttnar på den går det med all säkerhet att tjäna på den 🙂 Den kommer från Aksini Stentöy Danmark och är troligtvis från 60-talet. Den heter Saltgubbe och det finns även en (lika ful…) Pepparflicka. Det fanns nyligen en Traderaannons med båda för utropspris 100:-. Hhrrrrmmm INGEN bjöd på dem 😉

