Ibland är det tur att man inte vet hur dagen kommer att fortlöpa när man vaknar på morgonen… Hade lite svullnad i tandköttet runt en tand och åkte för att få antibakteriell salva runt tanden. Rent förebyggande. Kom därifrån utan tand 🙂 Tanden har bråkat med mig i flera år till och från och nu visade det sig att under den stora lagningen var tanden sprucken på flera ställen. -Inget att ha kvar, ska vi ta den direkt? Frågar den söta tandläkartjejen glatt. Det är nu jag förvånar mig själv. Jag – en fegis – när det gäller sånt här hör mig själv säga; -Ja, det är väl lika bra att bli av med den. Det kommer att gå fort säger hon, och börjar bedöva både här och där.  Och hon hade helt rätt när det gällde ena halvan… Sen följde nästan 1 timmes spättande, bändande, lirkande, sågande, borrande och jag vet inte vem som var mest svettig, hon eller jag… innan hon äntligen under blodvite lyckades få bort den andra halvan… Jag ska bespara er vidare detaljer om blod och var och sånt 😀 Men en sak konstaterade jag i går kväll. Whisky är bra bedövning!

Nu till något mycket roligare! Min specialsydda väska är klar och jag blev så nöjd med den. Jag har funderat på den i flera veckor. Den har fyra fickor som lagom rymmer kamera, iphone, snusdosa och glasögon. Den är buntad med ett fleecetyg mellan foder och yttertyg för att bli stabilare. I love it!

