Vi börjar med klantet. Skulle diska i fredags just innan barn/barnbarn skulle komma och äta med oss. Diskade en vass kniv lite väl ordentligt… Gubben klämde åt tejp runt av bara f…n och sen gick jag med höger pekfinger i luften och såg knäpp ut 🙂 Knappt ett dygn efter såg det så här fint ut, och i dag kan jag skriva även med pekfingret på datorn. Tacka vet jag kloka Gubbar.

Hjortronen börjar mogna fint häruppe och det verkar bli gott om den varan i år.

Visste ni att det är supergott till rökt lax att röra ihop turkisk yoghurt och hjortronsylt och krydda med lite salt och peppar? Prova det!

I går var det riktigt äckligt kvalmigt ute. Eller mostut som dom säger häruppe (med reservation för stavningen). Vi tog en tur med bilen och ”besteg” tre berg i strömmande svett och i sällskap av ”några” mygg och flugor. Det blev 5 nya gömmor att lägga till samlingen. Ni bloggläsare som vet vad vi pysslar med ibland förstår vad jag menar, ni andra får fortsätta vara nyfikna 😀

På Lufta Camping köpte vi varsin Västerbottenspaj och tog med oss som matsäck. Det visade sig ligga en liten liten tårtbit av nämnda paj i kartongerna så efter maten var vi nästan hungrigare än före… Lufta har en rolig minigolfbana som jag gärna skulle prova. Däremot vet jag inte om jag skulle våga äta på deras altan…

