I går var jag ute till Bjuröklubb en tur i strålande solsken men blåsigt. När jag skulle åka låg Drutten och rullade sig på nedersta trappsteget för att bli kliad. På något sätt lyckades han rulla in mellan trappstegen. Jag skrattade högt när han sedan skulle klämma sig ut därifrån!

När man har passerat fyren längst ut på Bjuröklubb slutar den fina handikapprampen som är jättelång.

Jag satt där en stund men höll på att blåsa bort. På vägen tillbaka till bilen besökte jag Hasses fiskebåt. Det var första dagen för sommaren som de låg härute och det blev härliga rökta räkor till förrätt!

I dag hade vi planerat för att fortsätta med veden. Men… det har ösregnat mer eller mindre hela dagen 😦 Hur roar man sig då? Jo, man åker på auktion i Lövånger och står i regnet tillsammans med en liten tapper skara. Allt blev jättebilligt och mycket blev inte ens sålt. Tyvärr så ledsnade dom och hade fräckheten att avbryta auktionen efter en timme. Oj, oj, vilka fynd man kunde ha gjort annars. Nu kom vi hem med ett stort parasoll för några tior, Gustavsberg kaffemuggar för 10:- och det bästa av allt; Anki och Panki 😀

Ikväll har vi bakat kakor och ätit supergod efterrätt. Turkiskt Yoghurt, lite sötad, jordgubbar och smeten från mina cupcakes som blev över. Gudomligt!

