Vi gjorde en utflykt häromdagen. Jag har aldrig varit i Sikeå hamn fast den ligger bara 3-4 mil härifrån men nu hamnade vi där. Längst ute på en pir hittade vi denna hemmabyggda u-båt.  Vilken häftig grej! Jag skulle dock aldrig våga ta en tur i den.

På vägen dit passerade vi Sveriges minsta brandstation 🙂 Och den var inte stor! Ser man på vattensprutan inser man att det var ett tungt jobb att vara brandman.

På vägen hem passade vi på att köpa glass i Ånäset och ta ett kort på världens största (?) osthyvlar. Den skatan har nog bra utsikt!

Idag ska jag (om jag hinner) äntligen packa upp mina loppisfynd! I går hade jag trevligt besök av min bästa frissa ”Jennys Fix” och hennes småknoddar. Lillkillen såg ut som om han hade böldpest 😉 men verkade inte lida alls av alla myggbett. Och storebror hade en riktigt häftig keps. Snälla Jenny hade med sig presenter till mig som hon fyndat på loppis!

