Först måste jag tacka för era fina kommentarer!!! Här kommer svar på några av frågorna. Vi sjuder all korv och fryser sedan in den. Då är den klar att användas. Den kan värmas, eller stekas och även rökas. I går provrökte Gubben min några korvar. De blev supergoda! Jodå, Helena, jag fixar recept till dej. Det är lätt som en plätt. Jag kan lägga ut på bloggen.  Fale; du är så välkommen förbi och smaka 🙂 och jag visste väl att du har bra smak när det gäller färg! Fortfarande blir jag salig när jag går in i hallen. Önskar att resten av huset var lika saliggörande 😉

Nu till utmaningen som Mia Stickar har gett mig. Här kommer svar på hennes frågor:

1. Om du var tvungen att byta förnamn vad skulle du vilja heta då?
Maria!!! Det hette min farmor, och det skulle jag även döpt en dotter till om jag hade fått en.
2. Om du vann en tävling där vinsten var nån som kommer och gör en hushällssyssla åt dig under ett år, vad skulle det vara för syssla?
Diska och skura golv. Spisen får någon gärna skura åxå.
3. Husvagn, stuga eller hotell?
Stuga
4. Vilken sport gillar du bäst? (att titta på!)
Hockey
5. Har du gjort nåt egendesignat projekt du är stolt över?
Lite småsaker i lera och stickade bebissockar som sedan är tovade.
6. Om du fick önska dig vad du ville och nåt som i första hand gynnade dig själv?
En ny nacke och en skalle som bättre tålde ansträngning.
7. Har du gjort bort dig riktigt nån gång?
Jorå, det har hänt både en och flera gånger. Lämpar sig inte för tryck i bloggen dock 😉
8. Vad är värre, spindlar eller ormar?
Ormar, absolut!
9. Ett djur du inte ville skulle finnas?
Myggor är väl ganska onödiga?
10. En dag bara för dig, vad skulle du göra då?
Sitta med Gubben min på en flotte och meta med en himlarns god matsäck på bordet 🙂 Solen skulle värma och en svag bris skulle svalka.
11. Har du nån oanad talang?
Jag var en himla duktig kameleont innan jag gick i väggen. Klarade av de flesta situationer genom att agera som folk förväntade sig. Nu klarar jag bara att vara mig själv. Vet inte om det är bra eller dåligt…

Nu blir det värre! Hitta på 11 frågor… Risken finns nog att en och annan av dem har varit med förut eftersom utmaningen cirklat runt, men här kommer de!

1. Klädesplagg du minns från tonåren?

2. Är du hund eller kattmänniska?

3. Föredrar du storstad eller glesbygd?

4. Vilket yrke skulle du vilja ha om du fick drömma?

5. Vilket är ditt favoritordspråk?

6. Om du fick bjuda hem 3 kända personer (svenska eller utländska), vilka skulle du bjuda?

7. Vad skulle du bjuda dem på?

8. Om du var miljonär för en enda dag, vad skulle du göra/köpa?

9. Om du skulle tatuera dig, vilket motiv skulle du välja, och var skulle du placera tatueringen?

10. Vilken årstid tycker du bäst om?

11. Om du fick åka var som helst i världen, vart skulle resan gå?

Nu blir det ännu värre!!! Hitta 4 bloggare att utmana. Som inte fått utmaningen tidigare. Och som jag tror på kommer att svara på frågorna. Hmmmm tänk, tänk, tänk. Jag börjar med Farsgubben :-). Och så min bonusdotter Helena.  Sedan vill jag gärna veta lite mer om Sunna och Mc-chick. Så kom igen nu ni fyra!

