Jodå, nu är hon här redan igen 🙂 Gubben min kom hem från Sorselegården i torsdags med en massa nya spännande nyttiga recept. Middagen blev Falafel (som jag aldrig ätit förr), en röra med keso, soltorkade tomater och svarta oliver, samt en morotstsatziki. Eftersom vi inte är vegetarianer hade Gubben köpt med sig en rökt älgfilé från Frostab i Arvidsjaur. Det var supermums!

Under veckan har jag målat och målat och målat i min hall. I helgen har vi börjat tapetsera och jag hoppas vi får det klart  idag eller i morgon. Sedan ska bara golvet klickas på plats och möblemang tillbaka innan ni får se bilder på underverket! Dessutom kom nästan våren till byn.

Helgens stora klimax var i går. Vi var på Sagateatern i Umeå och såg årets Umespex Ragnarök. Jag säger bara oj, wow, jösses, herregud vad det var roligt. Vi var väl inte äldst där, men nog drog vi upp medelåldern en aning 😉 Efter fyra timmars föreställning (dock med paus mitt i) fick vi nästan beställa en lyftkran för att komma upp ur de mjuka fåtöljerna. Men det var det värt!!! På den sista bilden längst till vänster står föreställningens regissör som är Gubbens äldsta son! Han har varit med i åtta år. En del år har han även skådespelat men inte i år. Synd. Vill ni se mer kommer det säkert upp delar på Youtube. Sången var fantastisk, historien välskriven, repliker satt som en smäck och dansarna verkade inte ha gjort annat. Kostym och smink var urproffsig. Orkestern var suverän. Oj, nu har jag slut på superlativer. Det var så att man vaknade småskrattande i morse och det är inte så vanligt en måndag!  (Bilderna är klickbara.)

