Jag har i flera år tänkt renovera min hall. Den är låååång och smal och ganska mörk. Hela ena väggen är pärlspont och på motsvarande sida två dörrar och några våder tapet. Nu har jag äntligen hittat en tapet och ett golv som jag gillar. Vad tror ni? Blir det snyggt? Pärlsponten kommer jag att måla i snudd på vit eller ljusgrå.

För övrigt har jag lyckats haft kameran på fel ställe vid ett antal tillfällen senaste dagarna. I lördags hade vi bestämt oss för att åka och pimpla. Det blåste som tusan, var mulet och började snöa. Kameran var med men inte ett napp…

Det raskade en räv över isen långt bort. För långt bort för min lilla kamera… (Klickbar bild)

Dagen efter var jag hemma hos mig och slängde ett öga ut genom köksfönstret på baksidan mot skogen. Bara några meter från huset satt en Lappuggla (tror jag) och stirrade rakt på mig. Såklart låg kameran hos Gubben och mobilen är inte bra som kamera… (klickbar bild)

I går var vi en sväng till sjön igen. Vi fick upp 6 fina abborrar till katten. Solen gassade och vi satt och njöt! Men… kameran hade jag lämnat hemma…

