…resa sig igen…

Det är inte klokt hur min skalle fungerar varje år när det börjar bli ljust och våren kan anas i fjärran. Först börjar jag vakna tidigare och tidigare. Sedan får jag massor med idéer vad jag ska göra; renovera huset, sticka tusen saker, börja om med lerhantverket, storstäda osv.osv. Det slutar alltid med att hjärnan blir överhettad och jag hamnar i ett hörn med en bok framför näsan… Dessutom är det ju typiskt att just den här årstiden ska alla föreningar ha sina årsmöten. Sitter med i tre med mycket olika verksamheter och även om det är intressant och roligt många gånger så tar det en hel del energi. Som vanligt funderar jag – ska jag gå ur den eller den eller den eller alla eller ingen… Brukar sluta med att jag inte kan bestämma mig = blir kvar i alla tre ett år till.

För ungarna händer det också grejer mellansonen – bartendern – åkte till Hemavan igår. Han ska jobba som bartender/servitör där i 6 veckor. Jättekul för honom!

Yngste sonen åker på studieresa nästan en hel vecka till Stockholm på söndag. Så ni som bor i storstan… SE UPP! 😀

Förutom allt jag hittills skyllt på när det gäller bloggtorkan håller vi i byn på med ett intressant projekt som just nu tar en hel del tid. Vi skriver en bok om byaskolans hundraåriga historia som ska vara klar för tryckning i slutet av april. Ett jättekul projekt!

Nu över till något helt annat. Min orkidée har verkligen gjort en Torsten! Den har stått gömd bakom en gardin hela vintern och har ytterst sparsamt getts lite vatten. Häromdagen upptäckte jag två knoppar 🙂

Har även fyllt år. Några dagar efter började min pappa att ställa kryptiska frågor vad jag har för adress… Förstod till slut varför. Hade nog glömt att besöka den fysiska brevlådan några dagar för den var verkligen smockfull och mitt i allt låg ett fint litet guldigt paket! Tre jättefina små glasskålar inköpta av hans fru på sjuttiotalet i en antikaffär i Stockholm. Jag blev jätteglad!!!

Ett litet projekt som jag gjorde häromveckan var att välja ut bilder på Gubbens barnbarn och göra om dem i svartvitt samt rama in. Blev ganska nöjd faktiskt.

Jag har även hållit på med en barnväst i krokningsteknik. Kom inte längre än till framstyckena. Jag kan inte bestämma mig hur jag ska göra bakstycket. Funderar på att skippa rutorna där och bara kroka vanligt. Vad tycker ni?

Sådärja! Nu har jag rest mig igen och det var ju faktiskt ingen konst att blogga 🙂 Ha en riktigt skön helg alla bloggvänner!

