Jag fick ett ryck i veckan och beställde hem garner från Yarn Paradise igen. Från det att jag skickade beställningen tills jag stod här hemma i byn med paketet i famnen tog det 22 timmar! Jag försökte välja ut garn i olika tjocklekar med stort inslag av ullgarn. Tanken är att jag ska visa dem på Stickcafé och för stickande vänner och att sticka upp prover för att se att kvaliteten är bra.

Det går inte att köpa mindre är 4 hg av varje sort/färg. Priset är lågt även med frakten inräknad som ligger i genomsnitt på ca. 10 kronor per 100 gram. Lägre ju mer man beställer så sambeställning är ju en fördel. Så nu har jag sambeställt med mig själv och skyndade mig att gömma undan högen innan Gubben kom in för att äta lunch 😀

Först ut är ett garn i 100% ull. Jag har stickat i det tidigare och även provat att tova och jag älskar det här garnet! För 100 gram betalade jag 40:- inkl. frakten. (Klickbara bilder)

Några olika varianter med alpacka/merino i och ca 25 % akryl. Kostade med frakt ca. 14 kronor per 50 gram.

Två olika Bouclégarner. Ca 12 kronor för 50 gram.

Ett ganska tunt garn med 80% ull som verkar jättemjukt. Det kanske man kan sticka Pippi-tröjor med om man stickar med dubbelt garn? 32 kronor för 100 gram.

Och ett självrandande garn med hälften merino och hälften akryl. 100 gram 30 kronor.

Om någon blir intresserad kommer jag att sälja en del av garnerna. Jag vill ju kunna köpa mer 🙂

Ett garn återstår som jag inte har visat. Det får ni se en annan dag för jag håller på att kroka nåt som kanske eller kanske inte blir nåt av det garnet…

