… det hänger på när man bakar bröd. Att jag inte har kommit på det förut! Men varför står det jästider på recepten som inte är tillräckliga??? Är det för att ingen skulle orka baka om det tog flera timmar? Vi har bakat grova tekakor, Grekiskt lantbröd och lantbröd med mycket grahamsmjöl i. Vi har jäst 45 + 45 + 60 minuter och vi har fått gudomligt goda bröd! Var det verkligen så enkelt? Hädanefter kommer jag att baka allt matbröd själv. Kanske.

Ett till FO att visa upp. Skrynkelsockor. Skaften är gjorda av ett härligt mjukt garn från Yarn Paradise (som jag för övrigt ”råkade” klicka hem några kilo garn i från i går…) och foten är gjord i raggsocksgarn. Första gången med förstärkt häl. Jag trodde det var svårt att göra men det var ju enkelt!

Och så får ni stå ut med ytterligare en sol-över-gnistrande-snö-bild. Det är så vackert på eftermiddagarna att jag inte kan låta bli kameran. (Klickbar)

Jag har varit väck några dagar. Har nämligen läst Keplers Eldvittnet. Tack och lov är den slut nu… Lite för spännande på en liten Tant. Jag var tvungen att blunda när jag läste vissa avsnitt. Hurrrvvv.

