Jag har vetat ända sedan jag flyttade in i mitt gamla fina hus (och även hört) att det spökar där. Men jag har aldrig förr lyckats få ett bildbevis. Förrän idag! Och inte hade jag sett det själv men Gubben min har hökögon och visade mig.  Om ni tittar noga på den första bilden (klickbar) så ser ni att det lyser från kattens ögon i det nedre vänstra fönstret. MEN i fönstret ovanför sitter ingen katt. Det är en kallvind. Jag bara frågar mig vem som gick omkring där i morse??? Ni ser ögonen i lilla fönstret bäst på den andra bilden (klickbar)

För övrigt hade katten det inte lätt när han skulle ut på kissturen i morse. Han använde mina fotsteg ner till brevlådan och såg ganska förnärmad ut när benen inte räckte ner i backen 🙂

En som inte heller haft lätt men gör ett storartat jobb är tidningsbudet. Här fick han dock inse sin begränsning och levererade in natura. Det är mellan pinnarna det i vanliga fall går en väg..

Och jag tror inte mina grannar får det så lätt heller när de ska lägga sopor i sina tunnor. I denna snövall göms minst 3 soptunnor. Dock inte mina, de har jag hemma på bron.

Jodå så snö fick vi till slut men det är på nollan så det är ganska klafsigt. Får man be Kung Bore att göra det några grader kallare?? Bara sådär en 5? Snäääällla!

Slutligen ett STORT TACK för alla fina kommentarer i gårdagens inlägg!

